26. tammikuuta 2014

Täyteläistä tammikuuta

Paljon on tähän tammikuuhun mahtunut ja vielä toki ehtii lisääkin mahtumaan, sillä muutama päivä vielä tätä jäljellä on, onneksi. Käsitöitä on valmistunut lisää muiden töiden ohella, ensin muutama neulottu jutska

Nämä vauvan lapaset tein niiden alempana olevien junasukkien pariksi ja ne lähtivät lahjaksi suvun nuorimmalle. Lankana Bambino ja raitana sukkien lanka, jota oli niin vähän ettei enempään riittänyt.

Nämä tein välityönä tuossa pöydällä lojuneesta kerästä, joka oli nimeltään Rubin, 100% villaa. Kooltaan ovat sellaiset noin 1 v ikäisen.

Tämän tuubihuivin tein itselleni, lankana oli Alize, siinä on vähän kimallusta mukana. Tykkään tosi paljon! Tämä menee just sopivasti kaulan ympäri kaksi kertaa.

Viime viikolla tein valmiiksi yhden nallen. Kooltaan tämä on Samettisilmä. Hän matkasi pääkaupunkiseudulle vauvaa ilahduttamaan. Oli niin kiva tehdä nallea pitkästä aikaa :) Minä niiiiiin tykkään noista antiikkinalleista!

Minulla oli eilen ilo olla mukana pistely-tapaamisessa Turussa Sarin luona. Ei sen mukavammin voi kyllä päivää viettää. Paikalla oli 10 naista ja juttua sekä naurua riitti pistelyn lomassa. Sarilla on esillä niin upeita ristipistotöitä valtaisa määrä ja niitä on kyllä ilo katsella. Myös osallistujilla oli ihania töitä työn alla, erityisesti Katri Tampereelta hämmästyttää minua mielettömän ihanilla töillään. En voi kuin huokailla ja ihastella. Kyllä neulalla ja langalla saadaan upeaa jälkeä aikaiseksi!!!

Tässä ovat minun vaatimattomat viemiset Sarille





Ja tässä vielä lähikuva pöllöstä
Pöllön tein vielä perjantai-iltana puuvillalangasta. Pitsiliinan olen virkannut aiemmin.

Kävin aamulla Raision Ikeassa ennen Sarille menoa hakemassa muutaman jutun kotiin. Samalla piipahdin kangasosastolla ja nämä tarttui mukaan
Kankaat olivat poistokasassa. Harmaa on pellavaa ja punainen ihan peruspuuvillaa. Sen verran edullisia olivat, että piti ottaa ;) Tilkkurullat ajattelin kasata peitoiksi jossain vaiheessa sitten, kun tuo työhuoneen tyhjennysprojekti on vähän edennyt eli Suomeksi sanottuna sitten, kun sinne mahtuu tekemään jotain!

Käsityösuunnitelmia on vaikka muille jakaa, mutta tuo minun kirjallinen lopputyö ikävästi muistuttelee olemassa olostaan. Se minun täytyy malttaa saattaa loppuun ja sitten pääsen kunnolla käsitöiden kimppuun, mutta kyllä minä niitä vähän teen koko ajan, minkäs minä itselleni mahdan....

Tänään olin muuten elämäni ensimmäistä kertaa kahvakuulatunnilla, ja olen hengissä vielä!!! Reidet ja käsivarret olivat ihan muusia tunnin jälkeen, ans kattoa, mikä on olo huomenna! Mutta täytyy tunnustaa, että kyllä teki hyvää!

Tähän lopuksi kuva meidän pihalta. Otin tämän nyt tammikuussa täyden kuun aikaan, kaunista vai mitä? :)




Kaikkea hyvää teille!!!

PS. Marjo- Riitta, ihanaa kun löysit minut! Olen ajatellut sinua paljon!!!




2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Oletpa sinä ahkeroinut. Kaunista ja lämmintäkin :)
Mukavaa alkanutta viikkoa ♥

Sari (saristitching) kirjoitti...

Paljon mukavia käsitöitä olet tehnyt. Tuo pikkupöllö on kyllä suloinen, kiitos vielä tuliaisista. Oli tosi kiva, kun pääsit tulemaan!